بازاریابی ایمیلی چیست؟
بازاریابی ایمیلی چیست؟
بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل ارسال پیام های تبلیغاتی یا ایمیل های تجاری به گروهی از افرادی است که اجازه دریافت چنین ارتباطاتی را داده اند. این یک راه مقرونبهصرفه برای کسبوکارها برای دستیابی به تعداد زیادی از مشتریان و مشتریان بالقوه است و میتوان از آن برای تبلیغ محصولات، خدمات، رویدادها یا ایجاد آگاهی از برند استفاده کرد.
بازاریابی ایمیلی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند خبرنامه، ایمیل های تبلیغاتی، اطلاعیه ها و کمپین های خودکار. هدف بازاریابی ایمیلی معمولاً تعامل با مشترکین، ایجاد وفاداری به برند و افزایش فروش یا تبدیل است. برای دستیابی به این اهداف، کسبوکارها ممکن است فهرست ایمیلهای خود را بر اساس جمعیتشناسی، علایق یا تعاملات قبلی تقسیمبندی کنند، ایمیلها را با نام
تاریخچه ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی تاریخچه طولانی و جالبی دارد که به روزهای اولیه اینترنت در دهه های 1970 و 1980 برمی گردد. در اینجا برخی از نقاط عطف کلیدی در توسعه بازاریابی ایمیلی آورده شده است:
1971: اولین ایمیل توسط ری تاملینسون، مهندس کامپیوتر ارسال شد که نماد @ را برای جدا کردن نام کاربری از نام دامنه ایجاد کرد.
1978: اولین ایمیل هرزنامه توسط گری تورک، یک بازاریاب ارسال شد که پیامی مبنی بر تبلیغ کامپیوترهای DEC به 400 کاربر در ARPANET ارسال کرد.
1991: شبکه جهانی وب معرفی شد و فرصت های جدیدی را برای بازاریابی ایمیلی فراهم کرد.
1999: ارائه دهندگان خدمات ایمیل (ESP) ظهور کردند و به کسب و کارها امکان ارسال ایمیل های انبوه به لیستی از مشترکین را دادند.
2000: قانون CAN-SPAM در ایالات متحده به تصویب رسید که بازاریابان ایمیل را ملزم میکرد تا مکانیزم انصراف را در ایمیلهای خود بگنجانند و سرفصلهای نادرست یا گمراهکننده را ممنوع کنند.
2003: اولین پلتفرمهای اتوماسیون بازاریابی معرفی شدند که به کسبوکارها اجازه میداد ایمیلهای فعال و شخصیسازی شده را بر اساس رفتار مشترک ارسال کنند.گیرنده و سایر اطلاعات مرتبط شخصیسازی کنند و از تصاویر بصری چشمگیر و کپیهای جذاب برای جلب توجه آنها استفاده کنند.
Comments
Post a Comment